سفارشات 35413111-051
مسابقات آثار چاپی موجب شناسایی پتانسیل‌های چاپی در کشور می‌شود

محمود آل طاها، مدیرعامل موسسه سپاس گفت: جشنواره صنعت چاپ در سال‌های گذشته بسیار موفق عمل کرده و حداقل دستاورد آن معرفی افراد موفق صنعت چاپ به جامعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، مدیرعامل موسسه سپاس با اشاره به وضعیت صنعت چاپ اظهار کرد: با توجه به اتقاقات رخ داده در ماه‌های اخیر صنعت چاپ در شرایطی مطلوبی قرار دارد و امیدواریم که با موفقیت‌های آینده دولت در مذاکرات خارجه این روند صعودی سرعت بگیرد زیرا در صورت کاهش تحریم‌ها، گام‌های مناسبی را در حوزه بین‌الملل می‌توان برداشت.

آل طاها در توضیح دستاوردهای جشنواره صنعت چاپ و مسابقات آثار چاپی گفت: حداقل دستاورد جشنواره در سال‌های اخیر شناخت افراد موفق در صنعت چاپ بوده است تا افرادی که در بیرون قرار دارند را شناسایی و برای انجام کارهای چاپی به چاپخانه‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از شرکت‌های بزرگ چاپی در مسابقات شرکت نمی‌کنند اما باید به سمتی حرکت کنیم که شاهد حضور تمام چاپخانه‌های بزرگ کشور در این رویداد ملی باشیم.

مدیرعامل موسسه سپاس درباره شرایط توسعه صنعت چاپ اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که راه را برای توسعه صنعت چاپ هموار می‌کند تغییر قوانین و مقررات است زیرا این قوانین بر اساس شرایط سال‌های گذشته تنظیم شده و در شرایط فعلی بسیار دست و پا گیر است و نیاز به بازنگری دارد.

آل طاها در پایان گفت: در وضعیت فعلی دولت باید شرایطی را فراهم کند تا شرکت‌های بزرگ چاپی بتوانند در تمام نمایشگاه های بزرگ دنیا شرکت کنند تا قدرت و توانمندی صنعت چاپ کشور را به رخ جهانیان بکشیم.

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳

منبع:www.ibna.ir