سفارشات 35413111-051
«چاپ سیلک‌اسکرین» روانه بازار نشر شد

«نگاهی به چاپ سیلک‌اسکرین» عنوان کتابی محسوب می‌شود که به‌تازگی از سوی انتشارات حبله‌رود در دسترس مخاطبان، به‌ویژه علاقه‌مندان حوزه صنعت چاپ قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سیلک‌اسکرین نوعی روش چاپ و تکثیر است که با امکانات فراوان، بر روی اشیای مختلف، در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون قابل اجراست.

در این روش از پارچه با توری با سوراخ‌های بسیار ریز استفاده می‌شود. به‌طوری‌که توری در قابی ثابت شده و تصویر مورد نظر روی این توری نقش می‌بندد؛ سپس مرکب چاپ یا رنگ را با فاشر کاردک یا غلتک به سطح چاپ شونده منتقل می‌کنند. رنگ با مرکب فقط از بخش‌هایی که مسدود نشده، به کاغذ یا سطح چاپ شونده منتقل می‌شود و تصویري روی آن ظاهر می‌شود.
 
کتاب «نگاهی به چاپ سیلک‌اسکرین» ضمن ارائه تاریخچه‌ای از چاپ سیلک‌اسکرین (چگونگی پیدایش و قدمت چاپ سیلک‌اسکرین) به‌صورت جامع این نوع از چاپ را معرفی می‌کند.
 
فصل‌بندی اثر به‌گونه‌ای است که راهگشای آموزشی دانشجویان و هنرجویان و علاقه‌مندان به صنعت چاپ است. مخاطبان با مطالعه این کتاب با مشخصات کلی تورهای سیلک اسکرین، روش‌های توری‌کشی با ماشین، ابزار و وسایل چاپ سیلک‌اسکرین، روش ترام یا عکس در فتوشاپ و شیوه نگهداری مرکب چاپ آشنا می‌شوند.
 
از دیگر مطالب ارائه شده در این اثر می‌توان به طرز استفاده از فیلم‌های برشی (فیلم‌های غیرحساس)، شابلون‌های اسکرین چندرنگ، چاپ روی پارچه، چگونگی ثابت نگه‌داشتن پارچه هنگام چاپ و پاک کردن شابلون اشاره کرد.
 
چاپ نخست کتاب «نگاهی به چاپ سیلک‌اسکرین» اثر الهام آریان، با شمارگان 1000 نسخه، در 120 صفحه، در قطع رقعی (شومیز)، به بهای 65 هزار ریال از سوی انتشارات حبله‌رود راهی بازار نشر شده است.

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳

منبع:www.ibna.ir