سفارشات 35413111-051
نماینده مردم همدان: صنعت چاپ نیاز به تقویت و نوسازی دارد/ ضرورت حضور صاحب‌نظران در فراکسیون چاپ مجلس

احمد آریایی نژاد، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بر تقویت و نوسازی نهادهای چاپی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، احمد آریایی نژاد نماینده استان همدان در مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدمات فراکسیون چاپ در مجلس مهیا شده است. با توجه به نیازهای جامعه فراکسیون‌هایی در مجلس تشکیل می‌شوند اما برخی از آنها در حد تشکیل فراکسیون باقی می‌مانند و کارکرد چندانی ندارند. در فراکسیون چاپ باید افراد صاحب‌نظر حضور داشته باشند که با توجه به نیازها به تصمیم‌سازی بپردازند. باید تلاش کنیم فراکسیون‌های فعالی داشته باشیم تا بتوانیم به حمایت بپردازیم.

 وی با اشاره به اهمیت به روز بودن صنایع چاپی عنوان کرد: باید مشکلات خود را در عرصه چاپ، نشر  و بسته‌بندی حل کنیم به نحوی که از دنیا عقب نمانیم. برخی صنایع چاپی قابلیت انتقال دارند و با هماهنگی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  وزارت صنعت، معدن و تجارت این اقدام قابلیت اجرا دارد. نیاز است که ارتباطات و تعامل میان این دو وزارتخانه افزایش پیدا کند زیرا در حال حاضر صنایع چاپی مغفول مانده‌اند.

آریایی نژاد افزود: صنعت چاپ نیاز به تقویت دارد. به نظرم از آنجایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت چاپ را بر عهده داشته است از این رو از صنایع چاپی غافل شده‌ایم. به نظرم این بخش نیاز به تقویت دارد. چاپ در حال عجین شدن با مردم است و از این رو باید به ذائقه یابی و برنامه‌ریزی برای آن بپردازیم.
 
این عضو مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با آشنایی بیشتر نمایندگان با صنایع چاپی قدم‌های اولیه برای تشکیل فراکسیون فعال چاپ در مجلس برداشته شود. نمایندگان باید از نزدیک با فعالیت‌های چاپی آشنا شوند تا با دیدی بهتر به تصمیم‌گیری در این حوزه بپردازند.

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳

منبع: www.ibna.ir