سفارشات 35413111-051
رونق صنعت چاپ در گرو پیوند محکم «صنعت» و «آموزش» است

محمد حسن فکری، معاون آموزشی و پرورشی دفتر چاپ ارشاد، همکاری‌های دانشکده‌های چاپ با بدنه صنعت را گامی برای تحول این صنعت دانست و گفت: صنعت باید برای بخش آموزش نقاط قوت و ضعف را بنمایاند تا آموزش، مسیر درست را بپیماید.

محمد حسن فکری در بیست و یکمین نمایشگاه صنعت چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: آموزش صنعت چاپ بسیار نوپاست و شاید تنها حدود 15 سال است که فعالیت‌هایی در زمینه آکادمیک آغاز شده است. در این زمان کوتاه تغییرات خوبی در بدنه صنعت و آموزش احساس می‌شود.

مدیر پیشین دانشکده علمی کاربردی واحد 5، با بیان این‌که هدفمند بودن در مسیر آموزش نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد، گفت: تجربه نشان داده است کسانی که از صنعت به دانشگاه می‌آیند پس از اتمام تحصیلات و بازگشت به زمینه کاری، بهتر و اثرگذارتر کار می‌کنند. همچنین دانشجویانی که به این رشته علاقه دارند حتی اگر سابقه کاری پیش از ورود به دانشگاه نداشته باشند باز هم با شور و علاقه بیشترس جذب بازار کار می شوند.

فکری ادامه داد: من آینده روشنی در این مسیر می‌بینم البته به شرط گره خوردن صنعت و دانشگاه به هم. چراکه این بخش صنعت است که راه را برای بخش دانشگاهی باز می‌کند و در حقیقت چالش‌ها و گره‌های مسیر را نمایان می‌کند. صنعت باید برای بخش آموزش نقاط قوت و ضعف را بنمایاند تا آموزش مسیر درست را بپیماید.

وی درباره برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی گفت: نمایشگاه محل کار بازرگانی و تجاری است؛ البته بخش علمی و پژوهشی پشتوانه هر صنعتی است و هر چه قدرت بیشتری داشته باشد می‌تواند بخش بازرگانی صنعت را قدرتمندتر کند.

بیست و یكمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و صنایع وابسته امروز سه‌شنبه (9 دی‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد. 

منبع: www.ibna.ir

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳