سفارشات 35413111-051
عدم کیفیت چاپی ایران شانس ما را برای جذب بازار بیشتر می‌کند.

حضورچشمگیرشرکت‌های ترکیه‌ای در بیست و دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، با هدف جذب بازار چاپ ایران ما را بر آن داشت تا ضمن آشنایی باهدف آنان از حضور در این نمایشگاه از چگونگی فعالیت آنها در طول برپایی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی چاپ وبسته بندی مطلع شویم.

در ابتدا در خصوص حوزه‌ی فعالیت شرکت توضیحاتی را بفرمایید:

"دورسون علی ساکاریا" مدیر عامل شرکت ساکاریا هستم. حوزه‌ی فعالیت ما در شرکت، چاپ و بسته‌بندی را شامل می‌شود. این شرکت در سال 1983 میلادی تاسیس شد و حدود 33 سال است در حوزه‌ی چاپ و بسته‌بندی فعالیت خودمان را آغاز کرده ایم. چاپخانه‌ی ما در شهر "ترابوزان" ترکیه واقع شده است که 70 کیلومتر با ایران فاصله دارد. در حال حاضر حدود 60 کارگر در چاپخانه مشغول به کار هستند.

آیا در سال‌های گذشته سابقه‌ی حضور در این نمایشگاه را داشتید و چطور با این نمایشگاه آشنا شدید؟

نخستین بار است که حضور در این نمایشگاه را تجربه می‌کنیم. ما در شرکت بخشی را به امور نمایشگاهی اختصاص دادیم که تمام برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه‌های کشورهای مختلف را بر عهده دارد. ما توسط این بخش از برگزاری این نمایشگاه آگاه شدیم.

هدف شما از شرکت در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی چیست و با توجه به هدف از این نمایشگاه رضایت دارید؟

هدف ما از شرکت در این نمایشگاه در درجه اول جذب بازار و شناساندن شرکت است. علی‌رغم اینکه پیش از این با چند شرکت به صورت واسطه‌ای همکاری داشتیم، در حال حاضر علاقمندیم به صورت مستقیم فعالیت خودمان را در این کشور آغاز کنیم. با توجه به اینکه شرکت ما با هزینه پایین، کیفیت بالایی را به مشتریان عرضه می‌کند، به لحاظ جذب مشتری تقریبا از حضور در این نمایشگاه راضی هستم.

به نظر شما با توجه به نمایشگاه‌های مطرح جهان در حوزه‌ی صنعت چاپ، نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی ایران چگونه ارزیابی می‌شود؟

با توجه به اینکه تجربه حضور در نمایشگاه‌های اروپایی را داشتیم و ضمن اینکه این نمایشگاه به عنوان نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود، باید گفت بازدیدکننده‌ها ایرانی هستند و ما شاهد بازدیدکننده‌ای از سایر کشورها نیستیم.

وضعیت بازار ایران را در صنعت چاپ و بسته‌بندی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در بازار ایران شاهد قیمت مناسب اما عدم کیفیت در حوزه‌ی چاپ و بسته‌بندی هستیم. با توجه به این شرایط و از آنجایی که قیمت ما تفاوت چندانی با شرکت‌های ایرانی ندارد و البته از کیفیت بالایی هم  برخوردار است، ما این را به عنوان یک شانس برای خود و جذب بازار ایران تلقی می‌کنیم.

منبع: ایپینا

لیتوگرافی دیجیتال گویا اسکنر مشهد