سفارشات 35413111-051
آشنایی با روش‌های مدیریت چاپخانه در تازه‌ترین شماره از ماهنامه «چاپ و نشر»

صد و بیست و پنجمین ماهنامه خبری، آموزشی، اطلاع‌رسانی «چاپ و نشر» با مدیرمسئولی احمد سمیعی منتشر شد؛ این ماهنامه، روش‌های مدیریت چاپخانه را دربردارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در صد و بیست و پنجمین ماهنامه خبری، آموزشی، اطلاع‌رسانی «چاپ و نشر» اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و چشم‌انداز آینده آن تشریح شده است؛ این مطلب در قالب گفت‌وگو با دکتر محمد احمدی، سردبیر چاپ و نشر و عضو هیأت علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ارائه شده است.

علاقه‌مندان در بخش «چهره‌های ماندگار تاریخ چاپ کشور» این شماره از ماهنامه «چاپ و نشر» پای صحبت‌های مولود مهتابخواه، بانوی پرتوان صحافی ایران می‌نشینند؛ وی در این بخش ضمن بیان زندگینامه شخصی خود، به جوانان جویای کار توصیه کرده است که به کار صحافی و چاپ بیایند.

«فرصت‌سازی‌های ارتباطی جدید برای چاپ و نشر جهانی» عنوان بخش دیگری از ماهنامه «چاپ و نشر» است؛ در این بخش، گزارش جدید دروپا درباره تأثیر اینترنت بر چاپ و دیگر منابع ارائه شده است.

همچنین در این شماره از ماهنامه «چاپ و نشر» گزارشی از برگزاری پنجمین نمایشگاه چاپ دیجیتال تهران عرضه شده است.

در بخش «اخبار» این ماهنامه می‌خوانیم: «دانشگاه‌های چاپ و نشر بدون کمک اتحادیه موفق نخواهند شد»، «تنها 20 درصد ظرفیت صنعت چاپ در اختیار چاپ کتاب و روزنامه است»، «کتاب زندگینامه بنیانگذار صنعت نوین چاپ ایران رونمایی شد»، «اتحادیه باید پیرو قانون باشد»، «راه‌اندازی شرکت تولید انواع کاغذهای بسته‌بندی در زنجان»، «انتقاد مدیرعامل کاغذ پارس از وضع سود 9 درصدی برای تهیه مواد اولیه»، «بازار کاغذ داخلی باید از حالت انحصاری خارج شود»، «مرثیه‌ای بر مصائب تولید کاغذ در سایه نامهربانی دولتی‌ها و غیردولتی‌ها»، «امکان‌سنجی برپایی نمایشگاه کتاب در تپه‌های عباس آباد به دستور جنتی» و «فروش قرآن چاپ پاکستان در داخل کشور»

در این ماهنامه، روش‌های مدیریت چاپخانه ارائه شده است؛ این مقاله برگرفته از کتاب «مدیریت چاپ» اثر «دِرِک پورتر» با ترجمه محمدحسن فکری است. 

صد و بیست و پنجمین ماهنامه خبری، آموزشی، اطلاع‌رسانی «چاپ و نشر» با مدیرمسئولی احمد سمیعی ویژه تیرماه 1394، در 180 صفحه و به بهای 10 هزار تومان از سوی چاپ و صحافی مجتمع چاپ اوج نیلی منتشر شده است.

منبع: www.ibna.ir