سفارشات 35413111-051
برپایی «مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ» در هفته کرامت

مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد با تشریح برنامه‌های چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ، گفت: این جشنواره صددرصد در دهه کرامت و احتمالاً در همان روز ملی صنعت چاپ یعنی ۱۱ شهریور سال جاری در تالار وحدت برگزار خواهد شد.




محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیدرباره چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ، اظهار داشت: این جشنواره به احتمال زیاد 11 شهریور سال جاری مصادف با روز ملی صنعت چاپ در تالار «وحدت» برگزار خواهد شد.

وی درباره «جشن بزرگ کارگری» که سال‌های گذشته در تالار وزارت کشور برگزار می‌شد، گفت: امسال مصوبه شورای سیاستگذاری چاپ این است که از شهرهای بزرگ کشور که دارای خانواده صنعت چاپ بزرگ و فعالی هستند، با کمک اداره کل ارشاد استان‌ها و تشکل‌های صنفی، این جشن را نیز در استان‌های مربوطه برگزار کنیم.

* برپایی «جشن بزرگ کارگری» در 10 استان فعال در حوزه چاپ

برازش ادامه داد: در این راستا نامه‌ای را برای برپایی جشن بزرگ کارگری به 10 استان که خانواده چاپ بیشتری دارند، اعم از تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، قم، البرز، قزوین، آذربایجان غربی و شرقی و مازندران ارسال کردیم تا آمادگی خود را برای برگزاری این جشن اعلام کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان بودجه برای برپایی این جشن در نظر گرفته شده است، بیان کرد: برای کل جشنواره حدود 500 میلیون تومان بودجه تعیین شده است.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگر که آیا برگزاری جشنواره صنعت چاپ در 11 شهریور ماه قطعی است، عنوان کرد: تلاش داریم تا چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ را در روز ملی این صنعت برپا کنیم اما اگر نشد قطعاً زمان اصلی آن در دهه کرامت یعنی از میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا حضرت امام رضا (ع) خواهد بود.

* تجلیل از پیشکسوتان صنعت چاپ در این جشنواره

وی اضافه کرد: چهاردهمین جشنواره ملی صنعت چاپ دارای بخش‌های مختلف نظیر بخش «آموزش و پژوهش صنعت» است که در این بخش نویسندگانی که دارای کتاب، مقاله و  پایان‌نامه‌های تحصیلی در حوزه چاپ و نشر هستند و کسانی که در امر چاپ و نشر سابقه آموزشی داشتند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که مدیریت این بخش نیز با «محمدحسن فکری» است.

برازش عنوان کرد: بخش دیگر به «پیشکسوتان و کارآفرینان» مربوط می‌شود که در این بخش از کسانی که سالیان دراز در بخش‌های چاپ اعم از مدیریتی، فنی، کارگری و خدماتی فعال بودند و برخی از کارآفرینانی که توانستند اشتغال‌زایی را ایجاد کنند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

خبرگزاری فارس

ipina.ir